Actueel | Blog

Zakelijke telefonie bij JDS bedrijfsautomatisering bv
Blog

Professioneel werken met hosted VoIP telefonie

14-03-2023

De realiteit wanneer u een bedrijf probeert te bellen is vaak dat er niet wordt opgenomen, u een bandje te horen krijgt of dat de receptionist(e) u vraagt om even te wachten wanneer zij op zoek gaat naar de betreffende persoon. Met telefonie via de cloud is hiervoor een gemakkelijke oplossing gevonden om frustraties uit de weg te ruimen. Telefonie via de cloud of hosted VoIP telefonie, is de meest voorkomende vorm van telefonie tegenwoordig. Vooral zakelijk gezien is er veel voordeel te halen uit het gebruik van hosted VoIP telefonie.

Professioneel klantcontact

Het gebruik van hosted VoIP telefonie is niet alleen kostenbesparend, maar geeft u ook de mogelijkheid tot een beter en professioneler klantencontact. Mensen krijgen niet langer een bandje wanneer het lunchtijd is of krijgen te maken met de frustratie dat er helemaal niet wordt aangenomen, maar zullen met de hulp van cloud telefonie meteen geholpen worden.

Per maand betaald u een vaste prijs, eventueel met hardware.

Hoe werkt VoIP-telefonie?

Wanneer er een oproep binnenkomt kan de receptionist(e) u gemakkelijk doorschakelen naar het vaste toestel van de betreffende persoon binnen de organisatie. Mocht deze persoon op dat moment niet op zijn of haar plek zitten, dan wordt de oproep doorgeschakeld naar de smartphone van deze persoon, waardoor u alsnog gemakkelijk en snel geholpen kunt worden door de juiste persoon. U hoeft dus niet lang te wachten of met onduidelijkheden te zitten over de bereikbaarheid van de organisatie of de betreffende persoon. Wanneer de receptionist(e) zelf afwezig is, wordt er via hosted VoIP de dienst tijdelijk waargenomen door gekoppelde smartphones die op dat moment wel bereikbaar zijn, op die manier wordt u dus altijd te woord gestaan.

Het is wel noodzakelijk om vooraf goede afspraken te maken wanneer er gebruik gemaakt gaat worden van hosted VoIP, zodat u het optimale eruit kunt halen en uw klantcontact tot een maximaal niveau kunt tillen.

Wat betekent het nog meer?

Het gebruik van hosted VoIP, oftewel bellen in de cloud, houdt ook in dat u gemakkelijk en snel kunt op- en afschalen wanneer gewenst. U betaalt alleen voor wat u daadwerkelijk gebruikt, wat erg handig is wanneer u telefoonnummers moet toevoegen of verwijderen (afhangend van medewerkers die komen en gaan). U kunt een stuk flexibeler werken en bent niet meer afhankelijk van analoge telefonie en een fysieke centrale. U werkt nu vanuit één centrale, een digitale centrale: een stuk software dat op een server in de cloud staat. Interfiliale belletjes vallen dan onder interne gesprekken en leveren voortaan geen extra kosten meer op. Daarnaast gebruikt u ook geen analoge lijnen meer.

Wilt u meer weten over de mogelijkheden van onze internet en telefonie? 

Lees meer over Internet & Telefonie

Terug naar het overzicht

Adres

Keizersveld 25
5803 AM Venray

Postbus 450
5800 AL Venray

Contact

Openingstijden:

Ma-Do: 8:00 - 17:30
Vrij: 8:00 - 16:30

+31 (0)478 585 457

contact@jds.nl