Meer weten?
Vul het contactformulier in en we nemen zo snel mogelijk contact met u op!
Tijdens zijn functie als adviseur was Marco voornamelijk op pad om zijn klanten te bezoeken en te voorzien van nieuwe producten en/of voorraad aan te vullen. Hoe organiseerde hij zijn bezoeken? Handmatig. “Het was heel goed bedacht hoor”, lacht Duinhoven. “Ik had een grote bak met allemaal kaarten waar mijn klanten op stonden en een heel eigen systeem met kleine notities op elke kaart. Maar ik reed op een gegeven moment zo’n 60.000 km per jaar en mijn gemaakte uren rezen de pan uit, dat was echt gekkenwerk.” Het werd zaak om het roer om te gooien, maar hoe?
Door een kennis bij Vullings Transport BV werd Duinhoven aangeraden om in gesprek te gaan met JDS. “Ik heb mijn vertrouwde bak meegenomen naar mijn gesprek met Julian Hendriks, eigenaar van JDS, en uitgelegd waar ik tegenaan liep”, vertelt hij. Te veel uren kwijt aan administratie en daardoor minder voor klanten, meer kans op fouten en gewoonweg geen efficiëntie. “JDS heeft mijn papieren systeem omgezet naar een digitale: een Verkoop Order Systeem. Nu noemen we het gewoon de VOS-module”. De module zorgt er voor dat alle data digitaal toegankelijk is, aanpassingen real-time worden geüpdatet en inzicht geeft in de werkzaamheden die te doen zijn. “Het systeem is nu gewoon het begin van mijn dag”, concludeert Duinhoven.
Duinhoven is erg tevreden over de dienstverlening van JDS. “JDS heeft altijd snel begrepen hoe of wat. We zaten qua communicatie direct op één lijn en dat is in een samenwerking natuurlijk waar je naar op zoek bent”, geeft Duinhoven aan. Vanaf het eerste gesprek tot livegang zat zo’n drie maanden, maar de ontwikkeling heeft daarna nooit stilgestaan. “We kunnen nog steeds terecht bij JDS wanneer we nieuwe ideeën hebben, ze staan altijd open voor doorontwikkeling. Daar hebben we een heuse ICT-commissie voor opgesteld, zodat we de feedback kunnen prioriteren en structureren. Echt de gouden ei-ideeën eruit halen als het ware. Dankzij het persoonlijke contact en de redelijk korte doorlooptijd, verlopen nieuwe ontwikkelingen altijd soepel. Wat ons betreft gaat dat perfect.”
Op de vraag wat de VOS-module voor resultaat heeft gebracht, kan Duinhoven kort en bondig antwoord geven: “Rust, tijdbesparing, efficiëntie en inzicht in de financiële ontwikkeling per klant en tevens van mijn bedrijf. Alle informatie die nodig is, is te vinden in het systeem. Als je het er op de juiste manier uit krijgt, gaat er een wereld voor je open in je dagelijkse werkzaamheden. Ook mijn medewerkers werken mobiel op hun iPad met hetzelfde systeem, ideaal. De weekplanning staat maandagmorgen al klaar door het VOS-systeem. Het heeft zijn investering ruimschoots terugverdiend. Wij zouden niet meer zonder willen.”
Terug naar JDS StoriesVul het contactformulier in en we nemen zo snel mogelijk contact met u op!
We nemen graag contact met u op!
Tom HerberighsDirector Sales & Business Development |
Keizersveld 25
5803 AM Venray
Postbus 450
5800 AL Venray