Marktoplossingen

LogisticManager (TMS)

LogisticManager™ is een Transport Management Systeem (TMS) dat speciaal ontwikkeld is mét, en vóór transportbedrijven ter verbetering van de bedrijfsprocessen, de administratieve organisatie, de interne en de externe communicatie.

Succes door intensieve samenwerking LogisticManagerTM heeft naast het basis systeem nog 3 onderdelen te weten een mobiele-, een online- en een WMS onderdeel. Het totale pakket is uitermate geschikt voor het managen van het vervoer van producten via wegtransport.

Het unieke van LogisticManagerTM is, dat het totaal pakket, continue evolueert door input van de gebruikers. 
De 4 onderdelen van LogisticManagerTM:

  • LogisticManagerTM TMS
  • LogisticManagerTM Mobile
  • LogisticManagerTM Statusweb
  • LogisticManagerTM WMS

Met LogisticManagerTM verzamelt u alle functionaliteiten in één pakket. Het ondersteunt ondermeer de volgende bedrijfsprocessen:

LogisticManagerTM TMS

  • Order invoer
  • Tariefsafspraken
  • Import & export order gegevens
  • Digitale handtekening
  • Scannen van zendingen
  • Ritkosten berekening
  • Emballage registratie
  • Facturering

LogisticManagerTM Mobile 
LogisticManagerTM Mobile kan alleen in combinatie met LogisticManagerTM TMS worden gebruikt. De chauffeur heeft de beschikking over een speciaal ingerichte handheld PC (PDA). Alle gegevens die de chauffeur nodig heeft kunnen met behulp van één druk op de knop in de handheld PC worden geïmporteerd. De chauffeur heeft zo bijvoorbeeld een digitaal overzicht van de orders die moeten worden uitgevoerd. LogisticManagerTM Mobile vervangt alle handmatige handelingen die een chauffeur op dit moment zonder PDA zou moet doen.
De functionaliteiten zijn:

  • Realtime doorsturen informatie
  • Barcode scanning
  • Emballage registratie
  • Navigatie (PTV Ordis Fleetnavigator v5)
  • Track & Trace
  • Foto registratie
  • Probleem registratie
  • Digitale handtekening
  • Tekst berichten versturen/ontvangen
  • Uren registratie

LogisticManagerTM  Statusweb
Via de Handheld PC (PDA) laat de chauffeur de ontvanger een handtekening zetten voor ontvangst. Deze handtekening is terug te vinden via internet op LogisticManagerTM Statusweb als ook in LogisticManagerTM TMS. Zo is het mogelijk voor u als transportbedrijf en voor de afzender om online te kunnen zien of en wanneer het pakket is afgeleverd. 
De funktionaliteiten zijn:
Voor opdrachtgevers (klanten) van transporteurs:

  • Online order invoer
  • Realtime order status
  • Diverse overzichten historische orders
  • Adresboek + import vanaf eigen applicatie

Voor transporteurs:

  • Beheer opdrachtgevers
  • Overzichten per opdrachtgever

Indien gekoppeld met LogisticManagerTM Mobile:

  • Diverse overzichten per PDA
  • Track & trace van de PDA
  • Grafisch overzicht rit per PDA met aankomsttijden order

LogisticManagerTM WMS

LogisticManagerTM WMS kan modulair worden toegevoegd aan LogisticManagerTM TMS. Het is met name bestemd voor transportondernemingen die werken in opdracht van verladers.
De functionaliteiten zijn:

  • Dynamische magazijninrichting
  • Registreren van inslag-, opslag- en uitslag bewegingen van goederen
  • Factureren van inslagkosten, opslagkosten en uitslagkosten.
  • Automatische toewijzing van vrije locaties
  • Locatiebeheer
  • Automatisch aanmaken orders in LogisticManagerTMTMS

Indien gekoppeld met LogisticManagerTM Statusweb:

  • Realtime inzicht voorhanden goederen voor zowel opdrachtgever als transporteur
  • Verzendorders aanmaken van voorhanden goederen

Wat maakt LogisticManagerTM nu zo onderscheidend? 
LogisticManagerTM zorgt ervoor dat de administratieve organisatie met daarbij de interne en externe communicatie is gedigitaliseerd. Wij hebben geprobeerd om voor u een slimmere manier van werken te ontwikkelen. LogisticManagerTM is eenvoudig in gebruik, laat routeplanning over aan de chauffeurs/planners waardoor het geschikt is voor elk klein- tot middelgroot transportbedrijf. Een groot voordeel van LogisticManagerTM is het verminderen van het aantal routinematige handelingen en het afdwingen van een uniforme werkwijze binnen uw transportbedrijf. De orderdoorloop kent in de meeste bedrijven een vaste route. Bovendien zijn er veel terugkerende opdrachten met vaste tariefsafspraken. Dit is via LogisticManagerTM allemaal te automatiseren. LogisticManagerTM beschikt over een relatie- en orderbeheer systeem waardoor u deze gegevens slechts eenmalig hoeft vast te leggen. U kunt ze daarna altijd inzien, aanvullen en bewerken. Ook heeft LogisticManagerTM de mogelijkheid om te werken vanuit een centrale orderverzameling dat een accuraat inzicht oplevert en de onderlinge afstemming verbetert. Met het systeem is het verder mogelijk om operationele informatie centraal toegankelijk te maken. U bent niet meer afhankelijk van diegene die de planning maakt. Met LogisticManagerTM bent u in staat om lagere kosten en een hogere servicegraad van uw bedrijf te bewerkstelligen.


Partnerships
Samen met u als klant zoeken wij naar ICT-oplossingen voor problemen, met het doel deze te integreren binnen LogisticManagerTM. JDS gaat graag met u een partnership aan om samen mee te denken over logistieke uitdagingen. Dit moet resulteren in een permanente oplossing op het gebied van logistiek voor uw bedrijf. Bij de LogisticManagerTM Mobile oplossing werken wij samen met Intermec. Intermec is leverancier van supply chain-technologie zodat wij in staat zijn onze softwareoplossing, met de hardware van Intermec als totaaloplossing aan u kunnen aanbieden. Onder totaaloplossing valt bij JDS bedrijfsautomatisering ook de nazorg van het geleverde producten of diensten. Dit wordt aangeboden door middel van een 24-uurs helpdesk.

LogisticManager (TMS)